Köpvillkor

Beställning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I varukorgen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till kundservice@fluflu.se .

Beställningshantering

Vi packar/börjar tillverka din vara efter vi har registrerat betalning på vårat konto.
Om du betalar med PayPal ser vi din betalning samma tid och oftast börjar packa produkter direkt, samtidigt får du ett mejl med betalningsbekräftelse.
Om du betalar med Swish registreras betalning nästa vardag och packning sker samma dag samtidigt som du får kvitto via SMS.
Du får ett mejl när vi har packat klart och skickat din beställning.

Frakt och leverans

Fraktkostnader kommer efter du har skrivit in dina leveransuppgifter och beror på hur många varor du beställer.
Alla varor skickas som brev med Postnord.
Leverans inom Sverige tar 1-3 arbetsdagar. Leverans till andra länder inom EU tar 2-7 arbetsdagar.
Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: kundservice@fluflu.se
Om din beställning mot förmodan skulle försvinna under postens hantering ersätter vi produkterna med nya, detta efter vi har utrett vad som kan ha gått snett. Räkna med en hanteringstid på 14 dagar. Vi krediterar ej produkter som försvinner eller skadas hos posten.

Ej uthämtade paket

Om du ej hämtat ut ditt paket hos ombud (ligger ca 14 dagar), varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 200:-

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss kundservice@fluflu.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Ångerrätten gäller inte vid: Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till reklamation@fluflu.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Produktbilder

Färgerna på produktbilderna kan skilja sig i färg från dator och verklighet. Alla dataskärmar har olika upplösning och färgåtergivning vilket gör att det är omöjligt att få den exakta färg som visas på skärmen. Vi försöker dock att på bästa sätt exponera dem så korrekt som möjligt. Vi besvarar gärna era frågor beträffande färger/storlekar om ni känner er osäkra.
Vi reserverar för eventuella tryckfel samt slutförsäljning av produkter.