Köpvillkor

Beställning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I varukorgen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till kontor@fluflu.shop .

Beställningshantering

Vi packar/börjar tillverka din vara efter vi har registrerat betalning på vårat konto.
Vid beställning av färdiga smycken som finns i lager tar det ca 1-3 dagar att packa och skicka smycket till dig (kan bli längre vid högt tryck).
Resinsmycken som ska tillverkas efter din beställning är klara för leverans inom 3 veckor.
Själva leveransen tar 1-3 dagar. 
Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.
Du får ett mejl när vi har packat klart och skickat din beställning.

Betalning

Hos oss kan du betala med kreditkort Visa, MasterCard, Maestro eller Klarna Checkout.

Klarna Checkout erbjuder dig den vanligaste betalningsmetoderna. Faktura 14 dagar, delbetalning i egen takt, direkt betalning via bank eller kortbetalning.

Läs klarnas egna villkor här: http://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/Klarna/sv_se/checkout

Frakt och leverans 

Vi har en fast fraktkostnad på 39 kr.
Alla varor skickas som  spårbart varubrev med PostNord.
Du får ett försändningsnummer när vi har skickat ditt paket så du kan spåra det på PostNord.se eller via deras app.

Enligt Postnords information tar det vanligtvis 1-2 arbetsdagar att leverera brev och paket men ibland händer det saker på vägen som gör att dom inte kan leverera i tid.

Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: kontor@fluflu.shop Om din beställning mot förmodan skulle försvinna under postens hantering ersätter vi produkterna med nya, detta efter vi har utrett vad som kan ha gått snett. Räkna med en hanteringstid på 14 dagar. Vi krediterar ej produkter som försvinner eller skadas hos posten.

Ej uthämtade paket

Om du ej hämtat ut ditt paket hos ombud (ligger ca 14 dagar), varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 200:-

Ångerrätt 

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Vid nyttjande av din ångerrätt: Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss kontor@fluflu.shop. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Ångerrätten gäller inte vid: Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.


Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. Hur går du tillväga vid reklamation? Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till kontor@fluflu.shop där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Produktbilder

Färgerna på produktbilderna kan skilja sig i färg från dator och verklighet. Alla dataskärmar har olika upplösning och färgåtergivning vilket gör att det är omöjligt att få den exakta färg som visas på skärmen. Vi försöker dock att på bästa sätt exponera dem så korrekt som möjligt. Vi besvarar gärna era frågor beträffande färger/storlekar om ni känner er osäkra. Vi reserverar för eventuella tryckfel samt slutförsäljning av produkter.


Kunduppgifter 
När du blir kund hos oss (gäller inte gästkunder) sparas dina kunduppgifter i vårat system, på så vis kan du enkelt logga in och se statusen på din order, samt lätt komma åt dom nästa gång du beställer något. Vi får inte tillgång till ditt lösenord. 

Vem har tillgång till dina uppgifter?
Leverantörer av IT-säkerhet, IT-driftstjänster, kommunikationstjänster, marknadsföringstjänster, bokföringstjänster, leverantörer för att hantera transport av dina beställda varor. Dina uppgifter kommer inte att överföras eller säljas till tredje part i reklamsyfte!

Vilka rättigheter du har över dina data?
Rätt till information: Du kan begära att få en kopia på de personuppgifter vi har om dig. Rätt till rättelse: Vi vill säkerställa att din information är uppdaterad och korrekt. Du kan begära att få din information rättad eller borttagen om du anser att den är inkorrekt. Rätt till radering: Du kan begära att vi ska radera dina personuppgifter. Vi får inte radera uppgifter som lagen kräver att vi behåller. Ta tillbaka samtycke: Du kan ta tillbaka ditt samtycke till att dela din information eller att ta emot marknadsföring / utskick när som helst. Antingen genom att avprenumerera från meddelandet eller kontakta oss via e-post. Klagomål: Du kan kan lämna ett klagomål till datainspektionen om du anser att vi behandlar dina personuppgifter i strid med dataskyddsförordningen.

Hur kan du använda dina rättigheter?

Om du vill använda någon av dina rättigheter så kontaktar du oss via e-post kontor@fluflu.shop . Om du vill lämna ett klagomål till datainspektionen så behöver du kontakta dem.

Information om cookie-filer:

På vår hemsida använder vi oss av s.k. cookies för att förbättra ditt webbplatssök, våra tjänster och vår hemsida. En cookie är en textfil som skickas från vår webbserver och som sparas på din webbläsare eller enhet. Vi använder oss även av cookies för övergripande analytisk information avseende din användning av vår hemsida och för att spara funktionella inställningar. Du har själv möjlighet att ändra inställningarna i din webbläsare för användningen och omfattningen av cookies. Exempel på sådan justering är att blockera alla cookies eller att radera cookies när du stänger ner din webbläsare.
Vi använder oss även av cookies för övergripande analytisk information avseende din användning av vår hemsida och för att spara funktionella inställningar.

Om du inte accepterar att cookies används kan du stänga av cookies i din webbläsares säkerhetsinställningar. Du kan även ställa in webbläsaren så att du får en fråga varje gång vår hemsida försöker placera en cookie på din enhet. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade cookies raderas. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information. Vidare kan du när som helst radera cookies manuellt från din hårddisk. Om du väljer att inte acceptera cookies  kommer funktionaliteten  att begränsas på våra webbsidor, t.ex. kommer kundkorgens funktionalitet påverkas så att det inte är möjligt att genomföra köp.

Det finns två typer av cookies: 1) en permanent cookie som ligger kvar på besökarens enhet under en bestämd tid; 2) en sessionscookie som tillfälligt lagras i enhetens minne under tiden en besökare är inne på en webbsida. Sessionscookies försvinner när du stänger din webbläsare.