Vanliga frågor

Betalning

Hur kan jag betala för min order?

Du kan betala med kreditkort (Visa, MasterCard, Maestro) eller Klarna Checkout.

Klarna Checkout erbjuder dig den vanligaste betalningsmetoderna. Faktura 14 dagar, delbetalning i egen takt, direkt betalning via bank eller kortbetalning.

Läs klarnas egna villkor här: http://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/Klarna/sv_se/checkout

När skickas fakturan?

Fakturan skickas till din angivna e-post vanligtvis i samband med att din beställning skickats iväg från oss. Vid högt tryck av beställningar kan fakturan skickas någon dag efter.
Vid betalning med kreditkort skickas det ett kvitto via sms till angiven telefonnummer.

Leverans

Hur paketeras beställningar? 

Du väljer hur dina smycken ska packas. Tänk på miljö och välj askar bara när du behöver dom!
Ska du ge bort smycken får du gärna välja en ask för dessa. Dom kommer att packas med silkespapper och snöre så det är klart att ge bort. Eller varför inte en färgglad organzapåse? Smycken kommer på ett displaykort i en av våra fina organzapåsar (färg väljs slumpmässigt).
Väljer du ingen ask eller Utan förpackning (miljövänligt) kommer smycken på ett displaykort packade i cellofanpåse.
Tavlor packas i liten kartong med fönster inlindade i silkespapper. 

Alla produkter packas i ett bubbelkuvert eller kartong (beroende på storlek och vald förpackning).

Hur skickas produkter?

Vi har en fast fraktkostnad på 39 kr. Alla beställningar skickas med PostNord som spårbart varubrev. Du får försändningsnummer när vi har skickat ditt paket så du kan spåra det på PostNord.se eller via deras app.

Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?

Vid beställning av färdiga smycken som finns i lager tar det ca 1-2 dagar att packa och skicka smycket till dig (kan bli länge vid högt tryck).
Resinsmycken som ska tillverkas efter din beställning är klara för leverans inom 3 veckor.
Själva leveransen tar 1-3 dagar. 
Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Produkter

Vad händer om jag väljer ingen presentask?

Om du väljer ingen ask eller Utan förpackning (miljövänligt) så skickar vi smycken på ett displaykort i en liten cellofanpåse. 

Jag har hittat ett smycke som jag gillar men skulle villja ha en annan blomma i det, går det att fixa?

Oftast går det att tillverka smycke med annan växt, beroende på om vi har växten hemma. Det kan hända att vi har möjlighet att plocka växten och torka för att förberedda för ingjutning. Kontakta oss på Facebook, Instagram, mejl (kontor@fluflu.se) eller via kontaktformulär för mer info.

Jag vill ha ett smycke tillverkat med mitt eget tillägg (t.ex. en snäcka, sten,  tyg) går det att ordna? 

Absolut! Hör av dig till oss så kan vi hitta rätt form till ditt tillägg. Vi behöver veta ungefärligt mått på saken du vill ha i smycket. 

Jag vill beställa ett smycke med hår. Hur ska jag göra? 

Du kan börja med att lägga en beställning på våran hemsida. Efter det måste du skicka din inklusion du vill ha i smycket (packad helst i en zippåse) till:
Fluflu
Risheden 4 
786 94 Äppelbo
Du får gärna skriva till oss om du önskar dig något annat. Du kan även rita på papper förslag på hur ditt smycke ska se ut så ska vi göra allt vi kan för att du ska bli nöjd. 

Smycke med hår: Hur mycket hår behöver ni? 

Du får skicka så mycket hår du har. Är det väldigt lite så tar vi vara på allt, är det för mycket hår så tar vi det som får plats i smycket, resten skickas tillbaka med färdig produkt. 

 

Det finns ett smycke jag vill ha men endast i silverfärg. Går det att beställa i guld?

I dom flesta fall går att beställa smycken i både silver och guldfärg. Om du kontaktar oss tar vi reda på hur lång tid det tar att tillverka smycket i önskad färg.